close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • מחרים הפך למוחרם

    שי מרקוביץ' | חדשות תרבות | התפרסם ב - 20.05.18

    יו"ר ועדת פרס פוליצר, הסופר האמריקאי ג'ונו דיאז, מואשם על ידי מספר נשים בהטרדות מיניות. דיאז: "כילד, בעצמי נפלתי קורבן להתעללויות מיניות"

    לא רק נובל ודקל הזהב – גם פרס פוליצר לא נמלט משערורייה תורנית, שבאחרונה רבות כמוה פוקדות את עולם התרבות והספרות בעולם. הסופר האמריקאי ג'ונו דיאז נאלץ לנטוש את תפקידו כיו"ר חבר השופטים של הפרס בגלל טענות על הטרדות מיניות. הסופרת זינזי קלמונס גילתה בחודש שעבר בטוויטר שלה שלפני מספר שנים דיאז נישק אותה בניגוד לרצונה. הגילוי גרר וידויים מצד מספר נשים נוספות, שהאשימו ברשתות חברתיות את דיאז בהטרדות מיניות. ועדת פרס פוליצר הודיעה בעקבות כך כי תפתח בחקירה עצמאית של הטענות, ודיאז הודח מתפקידו כיו"ר הוועדה. החליף אותו בתפקיד יוג'ין רובינסון אשר שימש כיו"ר הוועדה בשנה שעברה.

    אגב, דיאז בעצמו הוא חתן פרס פוליצר, אותו קיבל בשנת 2008 על רומן הביכורים שלו "חייו הקצרים והמופלאים של אוסקר וו" (יצא בתרגום עברי ב"כנרת, זמורה-ביתן").

    כמי שהיגר כילד מהרפובליקה הדומיניקנית, דיאז (50) מרבה לעסוק בספריו בחוויית ההגירה. הוא בעל תואר שני באמנויות מאוניברסיטת קורנל שבניו יורק, גר כיום בניו ג'רסי ומרצה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (שהודיע גם הוא כי יפתח בחקירת האשמות נגדו).

    דיאז פרסם מספר סיפורים בעיתונים ובמגזינים אמריקאים יוקרתיים, וה"ניו יורקר" הגדיר אותו כאחד מעשרת הסופרים הטובים ביותר במאה ה-21. באותו ה"ניו יורקר" פרסם דיאז באחרונה מאמר, בו סיפר כי הוא בעצמו היה קורבן להתעללויות מיניות בילדותו.

    ואיך אפשר בלי הנקודה היהודית: דיאז נמנה עם עשרות הסופרים אשר חתמו ב-2014 על עצומה נגד פסטיבל הספרים בברוקלין על רקע "שיתוף הפעולה" שלו עם ישראל. זאת בשל השתתפותו של אסף גברון באחד הפאנלים בפסטיבל. המחרים הפך החודש למוחרם – הספרייה הציבורית בקיימברידג' הודיעה כי האירוע השנתי של סדרת ההקראות של דיאז, שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, מבוטל.

    כידוע, ועדת פוליצר הכריזה בסוף השבוע על הסופר האמריקאי אנדרו שון גריר כזוכה בפרס, על ספרו Less.

    שי מרקוביץ'

    עורך ומתרגם, אחרי עשרים שנה בקירוב בתפקידי כתיבה ועריכה שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מרחיב כיום מעגלים חדשים.

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    הצלחת

    נינה קוסמן
    תרגמה מאנגלית: גילי חיימוביץ' הצלחת הזו אולי נראית כמו צלחת רגילה,...

    צו ראשון

    אפרת מור מילמן
    הבוקר, הוא יצא מהבית ולא הלך לאן שתמיד: ביה"ס וחדר כושר....

    הטרגדיה האנושית

    שי מרקוביץ'
    לציון 220 שנה להולדתו של אונורה דה בלזק, אנו מגישים 10...
    דילוג לתוכן