close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • הדור השני – מאפיינים חמקמקים - Post Image
    • הדור השני – מאפיינים חמקמקים
    • מערכת סלונט
    • התפרסם ב - 11.04.18

    אם אתם ישראלים יהודים בני חמישים ומשהו, יש סיכוי סביר שנפל בגורלכם לגדול בבית שלפחות אחד מן המבוגרים בו חווה את מלחמת העולם השנייה, או, כמו שאומרים, "היה שם" 

    אסתר פלד
    "הבנות של אלה משם", ידיעות ספרים, 2018

    בהוצאת "ידיעות ספרים" רואה אור לקראת יום השואה ספרה של ד"ר אסתר פלד, כלת פרס ספיר לשנת 2017, "הבנות של אלה משם". הספר עוסק בחוויית החיים של הילדים של מי ש"היו שם". הילדים הללו הם עכשיו בני חמישים ומשהו, שישים ושבעים, ועכשיו יש גם שם: "הדור השני".

    "השם הזה לא נכח בחיינו כשהיינו ילדים", אומרות המספרות. "לא ידענו שאנחנו בני הדור השני, ולא עלה על דעתנו שאנחנו מהווים בעצם קבוצה שאפשר לאפיין אותה כך או אחרת, שאפשר להגיד עליה משהו, להצביע על תופעות משותפות, כלומר להכליל".

    מהם אותם מאפיינים חמקמקים של בני הדור השני? את זה בדיוק מבקש הספר הזה לברר.

    הספר כולל חמישה סיפורי חיים של חמש נשים שהן דור שני, ומבוא ומעין סיכום מאת ד"ר אסתר פלד, שסיפור החיים שלה הוא אחד מבין החמישה.

    "אלה סיפורי חיים שמיועדים למי שחווה ילדות בודדה כי ההורים שלו פשוט לא יכלו לבצע חלקים מהתפקיד שלהם כהורים." אומרת ד"ר אסתר פלד, "הדבר המשותף לכל הכותבות הוא ניסיון לגעת במשהו כואב, וכמעט בלתי ניתן להסבר, ולא מתוך האשמה. הרי אי אפשר להאשים הורים כאלה. זאת כל הנקודה. הם נושאים את דרגות השואה על הכתפיים שלהם. אפילו האופנה הפסיכולוגית של ימינו, כלומר האשמת ההורה, לא עמדה לרשותנו בתקופה ההיא. תאר לעצמך שאתה מסתובב בעולם בגיל 16-15 כמו מין עב"ם. ותחשוב כמה משחרר להבין שאמנם לא ההורים שלך אשמים בכובד הזה, שהיום היו קוראים לו דיכאון, אבל גם אתה לא אשם". (ציטוט: Ynet ספרים)

     

     

     

    דילוג לתוכן