close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • "לקרוא זה לחיות"

    דפנה רופין | חדשות תרבות | התפרסם ב - 29.10.20

    חנויות הספרים בצרפת מבקשות להתייחס אליהן כשירותים חיוניים במהלך הסגר החדש במדינה


    סופרים, חנויות ספרים ומוציאים לאור בצרפת מפצירים בממשלת צרפת לאפשר לחנויות הספרים להישאר פתוחות במהלך סגר של ארבעה שבועות במדינה, מכיוון שקריאה היא "חיונית".

    לפי הדיווח ב"גארדיאן", הסגר השני בצרפת, עליו הכריז הנשיא עמנואל מקרון ביום רביעי בערב, ייכנס לתוקף ביום חמישי בחצות. מקרון אמר כי הוא מקווה כי הסגר יביא לבלימה בשיעור ההדבקה בנגיף הקורונה בצרפת. כל העסקים שאינם חיוניים, כולל ברים ומסעדות, ייסגרו, בעוד אנשים פרטיים יידרשו להציג אישור רשמי ביציאה מהבית.

    בהצהרה משותפת, איגוד המו"לים בצרפת ה- Syndicat national de l'édition (SNE) הצטרף לאיגוד מוכרי הספרים Syndicat de la librairie française (SLF) ולמועצת הסופרים Conseil Permanent des Écrivains (CPE) בקריאה להשאיר את חנויות הספרים פתוחות לצד סופרמרקטים ובתי מרקחת.

    בצרפת יש יותר מ-3,000 חנויות ספרים עצמאיות, ואיגודי המסחר הצביעו על "תיאבון יוצא דופן לקריאה בקרב הצרפתים," במיוחד בחודשים האחרונים.

    "השאר את חנויות הספרים שלנו פתוחות כדי שההתבודדות החברתית לא תהפוך לבידוד תרבותי," הם כותבים. "הקוראים שלנו, שאוהבים חנויות ספרים עצמאיות, לא יקבלו זאת בהבנה וחווים את זה כעוול… ספרים לא רק מספקים את הצורך שלנו בהבנה, התבוננות, בריחה מהמציאות, הסחת דעת, אלא גם בשיתוף ובתקשורת."

    "Lire, c'est vivre" הם אומרים: לקרוא זה לחיות.

    במהלך הסגר הראשון בצרפת חנויות הספרים נסגרו, ולרוב גם הזמנות מקוונות לא היו זמינות במטרה להגן על הצוות, הלקוחות ושירותי המשלוחים. ביום רביעי, אחת מחנויות הספרים המפורסמות ביותר בפריז, שייקספיר אנד קומפני, דיווחה כי היא רשמה ירידה של 80% במכירות מאז מרץ, ופנתה ללקוחות בבקשה לעזרה בהתמודדות עם "הזמנים הקשים".

    בעוד שסגירת החנויות בתחילת השנה "פגעה בלב של תעשיית הספרים," החנויות היו דווקא ערוכות כעת ו"היו מסוגלות לקבל את הקוראים במהלך הסגר החדש, בתנאים סניטריים בטוחים ומוכחים… אנו מוכנים לקחת על עצמנו את האחריות התרבותית והבריאותית שלנו.”

    חנות הספרים שייקספיר אנד קומפני בפריז בזמנים טובים יותר

    דפנה רופין

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 1

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    הקדושה של הכלום

    ליאת מייה לומברוזו
    כְּשֶׁאֵין לָךְ דָּבָר, הֲיֵשׁ פָּנוּי עֲבוּרֵךְ. אַל תִּבָּהֲלִי, שתֵּדְעִי- אַתְּ בַּקְּדֻשָּׁה...

    בניגוד לכוח המשיכה

    רויטל גולדשמיד
    תִּרְאֶה, הַיָּם אוֹתוֹ יָם וְהַמַּיִם מְלוּחִים מִתַּחַת לַשָּׁמַיִם אֲבָל אֲנִי, כְּבָר...

    הָרַוָּקוּת

    דביר שרעבי
    רָצִיתִי לִהְיוֹת זוּג וַאֲנִי לְבַד מְאֹד עַכְשָׁו אֲנִי לֹא יוֹדֵעַ לְאָן...
    דילוג לתוכן