close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • קול קורא למאמר משותף ב"נכון"

    אורציון ברתנא | חדשות תרבות | התפרסם ב - 17.08.22

    איך תיראה ישראל בשנת 2050? בשנת 2100? אפילו בשנת 2150? "נכון – כתב העת לאוטופיה ודיסטופיה בתרבות" יוצא בניסיון חדשני: מאמר המנסה לחזות את העתיד שייכתב במשותף על ידי כל קוראי כתב העת. אין צורך בניסיון ספרותי או בידע מדעי, רק להשתמש בדמיון ולנסות לשוות לנגד עיניכם כיצד תיראה ישראל בעתיד.

    איך זה פועל?

    כיתבו למייל bartana@ariel.ac.il ,או השתמשו בקישור https://forms.gle/C84re5oAF7FoAZwC7 כדי לספר לנו בטקסט חופשי על ההערכה שלכם לשאלה כיצד ייראו חיינו בעתיד. מה נאכל? איפה נישן? כיצד נתנייד? מה תהיה המערכת הפוליטית הפנימית והעולמית? איך ייראו חיי האהבה שלנו? האם תהיינה לנו משפחות? האם עוד תהיה מדינה? וכל מחשבה אחרת העולה בראשכם.

    תוכלו לכתוב בשמכם או בצורה אנונימית, על פי רצונכם. רק הקפידו לומר לנו כיצד תרצו להופיע (כתורמים באופן כללי למאמר, עם שמכם לצד הטקסט שכתבתם או בצורה אנונימית).

    אין מגבלה על סגנון או על אורך. כל רעיון ומחשבה, גם אם אינם מעובדים עד הסוף, יתקבלו בברכה. הטקסטים ייאספו, יעובדו וייערכו על ידי מערכת "נכון" למאמר אחד שיסכם את המחשבות שלנו לקראת העתיד (הוורוד או השחור משחור). בגיליון "נכון" הקרוב יחזור ויפורסם קול קורא זה למאמר משותף, ובגיליון שאחריו, "נכון" 10 אנחנו נפרסמו.

    כל מי שמבקש הבהרות נוספות, מוזמן לפנות אל פרופ' אורציון ברתנא, עורך כתב העת "נכון", במייל bartana@ariel.ac.il.

    בהצלחה לכולנו.

    אורציון ברתנא

    אורציון ברתנא הוא משורר, פרוזאיקון, מסאי וחוקר ספרות. לימד באוניברסיטת תל-אביב, באוניברסיטת בר-אילן, באוניברסיטת בן-גוריון, באוניברסיטת חיפה, בטכניון, באוניברסיטת אריאל ובמכללת סמינר הקיבוצים. באוניברסיטת אריאל הקים את המרכז ללימודי יהדות והומניסטיקה. כמו כן, שימש עורך של מספר כתבי-עת, ביניהם "מאזנים" וכתב-העת לספרות של אגודת הסופרים העברים. כיום הוא עורך את כתב העת "נכון" לאוטופיה ולדיסטופיה וכן הקים ועורך את "מורשת ישראל", כתב-עת מחקרי ליודאיקה. היה יושב ראש אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל (2000-1995) ונשיא הסניף הישראלי של פא"ן (2002-2001). כמו כן, מילא תפקידים ציבוריים רבים, ביניהם יושב ראש המועצה לספריות ציבוריות במשרד התרבות (2015-2011) וחבר המועצה להשכלה גבוהה בירושלים (2016-2012). ברתנא פרסם אחד-עשר קבצי שירה, שני קבצים של סיפורים קצרים, שתי נובלות, שני רומנים, ארבעה ספרי ביקורת ושישה ספרי מחקר. ספר מחקר שלו, "החידה הרומנטית של כוכבים בחוץ" ראה אור ב-2014 בהוצאת כתר. ספר שירים חדש שלו, "אחרי הגשם, שירים חדשים ומבחר שירים: 2014-1964" ראה אור ב-2015 בהוצאת קשב לשירה. "בסיפור עצמו", רומן חדש שלו, ראה אור באפריל 2019 בהוצאה משותפת של עמדה ושל כרמל. יצירתו ועבודתו הספרותית זכו בפרסים רבים, במלגות ובמענקים ספרותיים, ביניהם: פרס ברנר, פרס ראש הממשלה, פרס חולון, מענק קרן וולף, פרס ברנשטיין, מענק קרן רבינוביץ' לספרות ועוד. יצירותיו ומחקריו תורגמו ופורסמו בכשלושים שפות, ביניהן: אנגלית, סינית, רוסית, אוקראינית, ספרדית, צרפתית, ערבית, איטלקית, פולנית, גרוזינית (גיאורגית), שבדית, רומנית וקרואטית.

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    אילנות

    אביבית כהן
    הַיּוֹם אֶפְגֹּשׁ בָּךְ בְּבֵית הַתֵּה אֲדַבֵּר עַל הָעוֹלָם שֶׁבַּחוּץ וְאִלּוּ אַתְּ...

    שירי מסיק

    סבינה מסג
    נובמבר 2023 לִפְנֵי שֶׁאֲנִי כּוֹתֶבֶת עוֹד שִׁיר עַל מַסִּיקאֲנִי פּוֹתַחַת אֶת...

    שָׂפָה מַרוֹקַאִית

    שׁוֹשַׁנָּה קַרְבָּסִי
    (1) בְּמָרַאכֶּש שְׂפַת אֵימֵי מִתְגַּלְגֶּלֶת טִבְעִית, בַּת בַּיִת בְּמַמְלֶכֶת הַשָׂפוֹת שֶׁל...
    דילוג לתוכן