close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • "גם אני קורבן לאונס"

    שי מרקוביץ' | חדשות תרבות | התפרסם ב - 10.06.18

    סערה בעולם הספרות בארה"ב לאחר החלטת המגזין "בוסטון רביו" שלא להדיח את הסופר ג'ונו דיאז, האחראי על מדור הספרות היפה בעיתון, בעקבות האשמות על הטרדות מיניות נגדו

    הקהילה הספרותית בארה"ב סוערת, לאחר ששלושה עורכים במדור הספרותי של המגזין היוקרתי "בוסטון רביו" הגישו את התפטרותם בעקבות החלטת הנהלת המגזין שלא להדיח מתפקידו את הסופר וחתן פרס פוליצר, ג'ונו דיאז, המשמש כעורך המדור של ספרות יפה בעיתון, למרות ההאשמות בהטרדות מיניות שהועלו נגדו.

    דיאז, סופר אמריקאי ממוצא דומיניקני, הואשם בחודש שעבר בכך שנישק בכוח את הסופרת זינזי קלמונס. גם לסופרות מוניקה ביירן וכרמן מריה מוצ'אדו היו טענות לגבי התנהגותו הבעייתית במפגשיהן איתו. האשמות אלה הביאו את דיאז לעזוב את פסטיבל הסופרים בסידני, שבו קלמונס התעמתה איתו בפומבי, ולפרוש מתפקידו כיו"ר חבר השופטים של פרס פוליצר.

    ה"בוסטון רביו", שנוסד בשנת 1975, הודיע בשבוע שעבר שדיאז יישאר בתפקידו כעורך במדור הספרותי, תפקיד אותו הוא ממלא זה 15 שנה. עורכי המגזין, דברה צ'אסמן וג'ושוע כהן, הודיעו כי ערכו תחקיר עצמאי בעקבות ההאשמות, ולא מצאו בהתנהגותו של דיאז דפוס של הטרדה מינית.

    זמן קצר לאחר שפורסמה הודעתם, הגישו שלוש מעורכות מדור השירה – טימותי דונלי, בי-קיי פישר וסטפניה היים – את התפטרותם. גם ארגון "וידה", בו מאוגדות נשים מעולם הספרות בארה"ב, בנוסף למבקרות ספרות ובעלות חנויות ספרים, הביעו את דאגתם נוכח ההחלטה. "שוב הוכח כי החברה שלנו נכשלה במתן עדיפות לשלומן של הנשים", נאמר בהודעה של "וידה".

    תגובתו של דיאז, בה הוא מודה בחצי פה בהאשמות נגדו, פורסמה בחודש שעבר ב"ניו יורק טיימז". דיאז סיפר בה כי בעצמו נפל קורבן לאונס בילדותו. "אני נוטל אחריות על מעשיי בעבר," נכתב בתגובתו, "זוהי הסיבה לכך שהחלטתי לספר על נאונס שעברתי ותוצאותיו ההרסניות… השיח הזה הוא חשוב וחייב להימשך. אנחנו חייבים להמשיך ללמד את כל הגברים על נושא הצבת הגבולות."

    ג'ונו דיאז. להציב גבולות

     

    שי מרקוביץ'

    עורך ומתרגם, אחרי עשרים שנה בקירוב בתפקידי כתיבה ועריכה שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מרחיב כיום מעגלים חדשים.

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 1

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    איש צפרדע

    מיה מיטב
    בְּחַג פּוּרִים אֶתְחַפֵּשׂ לְדֹב! לֹא, דֹּב זֶה לֹא דֵּי טוֹב. אוּלַי...

    על האגו של הנגיף

    דב בהט
    הַנְּגִיף הַמְּנֻוָּל שֶׁהוֹרֵג בָּנוּ שׁוֹאֵף לְהִתְרַבּוֹת, מַמָּשׁ כָּמוֹנוּ. זֶה אֶצְלוֹ בַּגֵּנִים,...

    פעם רציתי / רגעים רוגשים

    אמירה לידר
    פַּעַם רָצִיתִי אִינְטֶנְסִיבִיּוּת הַיּוֹם מִדֵּי פַּעַם הֲפוּגָה פַּעַם רָצִיתִי לְהַסְפִּיק עוֹד...
    דילוג לתוכן