close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • חניבעל לקטר – אאוט

    שי מרקוביץ' | חדשות תרבות | התפרסם ב - 28.10.18

    התרגשות בעולם המו"לות: ספרו החדש של תומאס האריס, יוצרו של חניבעל לקטר, ייצא לאור במאי 2019 – אך ללא לקטר

    שתים עשרה שנים מאז צאת הרומן האחרון שלו, מתכנן תומאס האריס, בוראו של המפלץ הידוע בכל רחבי העולם, הקניבל הפסיכוטי האניבל לקטר, ספר חדש, והפעם האניבל לא יככב בו.

    לרומן, שטרם זכה לשם, חיכו בעולם המו"לות הרבה זמן, מאז שהאריס חתם ב-2004 על עיסקה להוצאת שני ספרים. הראשון היה "חניבעל: מקור הרוע", שיצא ב-2006, והיווה פריקוול לשלושת הרומנים שקדמו לו – "הדרקון האדום", "שתיקת הכבשים" ו"חניבעל".

    על הספר השני לא ידועים פרטים כרגע, מלבד המועד הצפוי לצאתו לאור – מאי 2019. ההוצאה לאור "וויליאם היינמן" אישרה כי מדובר ברומן עצמאי, שלא קשור למעלליו של החניבעל. נציג ההוצאה אמר: "צאתו לאור של הרומן החדש יהיה אירוע של ממש בעולם המו"לות."

    האמת שהאריס כתב רק ספר אחד לפני סאגת החניבעל שלו – "יום א' השחור" (1975), מותחן בהשראת חטיפתם ורציחתם של אחד-עשר הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

    בארבעת הרומנים הבאים הוא התרכז בדמותו של מי שכונה על ידי מלך האימה סטיבן קינג כ"מפלץ הדמיוני הגדול ביותר של ימינו". דמותו של חניבעל לקטר הופיעה לראשונה ב-1981 ב"הדרקון האדום", אם כי בתפקיד משנה (אך משמעותי), כאסיר המסייע מתאו בכלא לפרופיילר של האפ.בי.איי וויל גרהם, במאמציו למצוא רוצח סדרתי אשר משתמש בשיטות הדומות לאלו של לקטר.

    הרומן הפך ללהיט (אם כי הסרט המבוסס עליו לא), אבל לשיא הפופולריות שלו הגיע לקטר ברומן השני בסדרה, "שתיקת הכבשים", שהפך גם לסרט זוכה האוסקר, אשר בו מגלם את דמותו של לקטר אנתוני הופקינס הבלתי נשכח. ברומן השלישי מתאר האריס כיצד סוכנת האפ.בי.איי קלריס סטרלינג מאתרת את חניבעל באיטליה, ובשנת 2006, בפריקוול לסדרה – "חניבעל: מקור הרוע", פותר האריס כמה חידות באשר לדמותו של לקטר, בתיאורו את ילדותו של הדוקטור הקניבל בליטא הכבושה בידי הנאצים.

    אמנם המהדורה הראשונה של "חניבעל: מקור הרוע" יצאה ב-1.5 מיליון עותקים, אך לא זכתה להערכה הביקורתית שהייתה מנת חלקם של הספרים הקודמים. מבקר "הגרדיאן" הבריטי אף הביע את חששו ש"לאחר עלילות מתח הקלסטרופוביות, המשורטטות ביד אמן, הפך האריס לגירסה אליטיסטית יותר של דן בראון."

    למרות הסטטוס שלו כמחבר רבי-מכר, האריס נעלם מעיני הציבור, בעיקר בגלל שהוא מסרב להתראיין בעקשנות: "זו הסיבה לכך שאני פשוט עובד, ומשתדל להכניס לתוך הספרים שלי את מה שאני רוצה לומר," אמר פעם.

    שי מרקוביץ'

    שי מרקוביץ' עורך ומתרגם, אחרי עשרים שנה בקירוב בתפקידי כתיבה ועריכה שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות", מרחיב כיום מעגלים חדשים.

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    יוֹמַיִם לִפְנֵי הַפְּרֵדָה / בֵּין סְתָו לַחֹרֶף 

    אירית שושני
    יוֹמַיִם לִפְנֵי הַפְּרֵדָה יוֹמַיִם לִפְנֵי הַפְּרֵדָה הִשְׁכַּמְתִּי עִם כְּאֵב בְּתוֹךְ הַפְּרָחִים...

    אושר בהתגלמותו

    יאיר בן-חור
    אושר נולד בליל סערה. הוא נולד ללא נשימה בלידה קשה ומסובכת,...

    במושבה שלי שהיתה לעיר

    איתן קלינסקי
    בַּמּוֹשָׁבָה שֶׁלִּי פֶּתַח תִּקְוָה שֶׁהָיְתָה לְעִיר חֹרֶף יְפֵה נַרְקִיסִים הֵעִיר אוֹתִי...
    דילוג לתוכן