close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • המומלצים של אוגוסט 2020

    מערכת סלונט | המומלצים | התפרסם ב - 19.08.20

    “עלמה בפריחה וסיפורים אחרים” | טטיאנה טולסטיה | תרגום: דן ורשקוב | עם עובד | 2020

    סיפוריה העזים והרבגוניים של טטיאנה טולסטיה מתאפיינים באירוניה מושחזת ובווירטואוזיות מילולית יוצאת דופן, לצד עיסוק כמעט מיסטי בזיכרון, בהתבגרות ובחייו של היחיד לנוכח תהפוכות ההיסטוריה. בכתיבה סוחפת ומלאת הומור טולסטיה מזקקת מתוך היום יום הרוסי רגעים של התגלות נשגבת, וחושפת בתוכו את היסוד הנסתר והפלאי. בין גגותיה של סנקט פטרבורג, מתחת לטפטים של בית הקיט הישן, בתוך אלבום התמונות, נחשפת בפני הקוראים רוסיה האחרת, זו שחמקה מידיהם של קַצבי המאה העשרים, רוסיה המרושתת במילותיהם של פושקין, גוגול, דוסטויבסקי וטולסטוי. טולסטיה מיטיבה להוליך את הקוראים בנפתולי הארץ הזאת: היא מכירה היטב את הטופוגרפיה, את פני השטח ואת ממדי העומק, את הדרכים הנסתרות ואת נקודות התורפה. “הקול המקורי, המוחשי, והזוהר ביותר בפרוזה הרוסית העכשווית,” אפיין יוסף ברודסקי את כתיבתה של הסופרת והפובלציסטית החשובה טטיאנה טולסטיה. “עלמה בפריחה וסיפורים אחרים” מביא מבחר מקיף ראשון בעברית ממיטב יצירתה.

    לעמוד הספר


    “אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אלטוֹ” | יניב איצקוביץ’ | כתר | 2020

    “אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אלטוֹ” הוא הרומן הרביעי של יניב איצקוביץ’, מחבר “תיקון אחר חצות” עטור הפרסים, שזכה להצלחה גדולה בעולם. בפקולטה לרפואה של הטכניון מתגלה גופה אחת מיותרת. כך נפתחת פרשיית הרצח שתהפוך את עולמה של איריס אברמוב, חוקרת משטרה בהליכי גירושים שנוהגת לאסוף מזכרות מזירות רצח. דרכה של איריס עומדת להצטלב בזו של עידן לוריא, נער בן טובים שבורח ממשפחתו ונקלע לקומונה שיש בה חוקים מעורפלים; שנים אחר כך ייכנס לתמונה גם נוח קֶני, פקיד בנק רמוס שמשנה את גורלו בשל רגש נקם, וגם בנו יותם, שיוצא לטיול אחרי צבא אך במקום להעפיל אל האוורסט הוא משוטט בעיר התחתית של חיפה ושומע את קולה של אימו המתה. הרומן רב–הפנים הזה, הישראלי כל כך, מתרחש על פני שני עשורים אך נקרא בנשימה אחת. חרף מרחק השנים והמקומות, חייהם וחלומותיהם של הגיבורים נושקים זה לזה. לכולם משותף הגעגוע, השאיפה לחופש בלתי מושג והחיפוש אחר מוצא אל הים. “אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אַלטוֹ” הוא רומן מקומי ואישי מאוד ובה–בעת אוניברסלי.

    לעמוד הספר


    “עמדה: ביטאון לספרות, גיליון 45” | עורכים: אריק א., עמוס אדלהייט, רן יגיל, חן יסודות | עמדה חדשה, כרמל | 2020

    גיליון מספר 45 של הביטאון לספרות “עמדה”, השני לשנת 2020, פותח עשור שלישי באלף החדש עם טכסטים רעננים מאת אריק א., עמוס אדלהייט, נורית כהנא, יהודה לייב ויטלזון, יובל גלעד, אורציון ברתנא ואביחי אורן; מקבץ מסות ראשון הכולל מסה של נעמי שני על מנדלה ועגנון, וויקטור הרצברג על ביאליק והיינה, וכן מסתו של וועלוול טשרנין על המשורר היידי שיקע דריז; מקבץ טכסטים שני הכולל את זיוה גל, רונן בלומברג, רותם בכר, יפעת גלבר, עדי שמעון אלון (אלקלס), אביחי קמחי, ג’ושוע לינקולן (בתרגום נורית כהנא), אנדרס קרלסון וי (בתרגום איתמר זהר), אושן ווג (בתרגום איתמר זהר), ריצ’רד וילבור (בתרגום איתמר זהר), וכן שני פרקים מתוך רומן בכתובים מאת שמעון מרמלשטיין; ולסיום מקבץ מסות שני הכולל מסה של עמוס אדלהייט על גבריאל מוקד, דנה עדיקא על יונה וולך, רן יגיל על דן בן–אמוץ ונורית כהנא על שירה ועיתונות.

    לעמוד הספר


    “מסעודה” | יקיר אלקריב | עם עובד | 2020

    בלשון עשירה וגמישה ובקצב שוצף של סיפורים שנשזרים זה בזה, “מסעודה” מספר את סיפורה של ילדה נטושה, שנלקחת לנישואים במקנס בהיותה בת 12 בלבד, בלי שהיא יודעת דבר על מוצאה היהודי ועל הצפוי לה. הסיפור מלווה אותה דרך התלאות של העלייה לישראל, המחיר הנורא של מלחמת השחרור ומאבק ההישרדות היום־יומי ביפו שלאחר הקמת המדינה. המפנה הגדול בחייה חל בנישואיה השניים, שאותם היא כבר יוזמת ומתכננת בעצמה כאישה מפוכחת ואמיצה, במעין מעשה רמייה קרנבלי שהספר מגיע בו לאחד משיאיו המפתיעים. “מסעודה” הוא רומן מתעתע; קלילותו המדומה מסתירה תיאור מרתק של התמורות שחלו במעמדן ובכוחן של נשים במאה השנים האחרונות – ממרוקו של המאה הקודמת עד תל אביב של 2020. אף שמדובר ברומן היסטורי שנוגע בכמה מהנושאים הטעונים ביותר בתולדות הציונות ובסוגיות חברתיות ותרבותיות אקטואליות, הספר מצליח להיות מצחיק, דרמטי, סקסי, רומנטי וטרגי באותו פרק, ולעיתים אף באותו משפט. דמויותיו נוגעות ללב ומתוארות במלוא אנושיותן, והקוראים מוזמנים לחוויית קריאה סוחפת. אלף לילה ולילה של האלף השלישי.

    לעמוד הספר


    “זה שהיה כאן קודם” | אורי לברון | כתר | 2020

    “נניח שעצמך של גיל שבע–עשרה, זה שרצה לחיות באופן הכי חופשי ומשוחרר שאפשר, הבחור הצעיר הזה, היה פוגש אותך היום ומגלה מה נהיה ממנו. מה הוא היה אומר? הוא היה מרוצה או מדוכא?” זה מה שקורה ליוני נבות, יועצו ואיש סודו של ראש הממשלה, שבעקבות תאונה שוקע בתרדמת. כשהוא מתעורר הוא מגלה שנמחקו מזיכרונו עשרים וחמש שנים. מבחינתו הוא בחור צעיר ומלא תוכניות, שמנהל בר עם חברו הטוב ביותר יותם ומאוהב במלצרית שנקראת עמית. הרופאים מבטיחים לו שזיכרונו ישוב אליו בתוך שלושה חודשים, אבל הוא מתעב את האיש שהפך להיות – יועץ פוליטי ועורך דין חלקלק, חובב שעוני יוקרה שלובש רק חולצות לבנות. אין לו מושג איך הפך לאיש הזה שהוא קורא לו בלעג יוני–כרס, הנשוי לאישה דהויה למראה ואב לשני ילדים שהוא לא מזהה. המוח של יוני נבות הוא כספת סגורה שמכילה כמה מהסודות  השמורים ביותר במדינה, בהם מהלך מדיני חשאי שראש  הממשלה תולה בו תקוות רבות. זאת הסיבה שעל חדרו בבית החולים שומרים אנשי שב”כ, ולרופאים ניתן חלון הזדמנויות קצר כדי לשקם את זיכרונו. אבל יוני נבות רק רוצה ללכת לים, למצוא את עמית שמבחינתו היא אהבת חייו, ולהבין מה לעזאזל השתבש בדרך ואיך יוכל לתקן את האיש שהפך להיות לפני שזיכרונו ישוב אליו. “זה שהיה כאן קודם” הוא רומן מתח פסיכולוגי מבריק וקולח, שדן בבחירות של אנשים, בקשרים שבין הצמרת הפוליטית לתא המשפחתי, ובשאלה אם אנשים בכלל מסוגלים להשתנות.

    לעמוד הספר

    מערכת סלונט

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    העתיד כבר כאן

    שי מרקוביץ'
    הגרסה הטלוויזיונית החדשה של “פרנהייט 451” לא מחדשת דבר, ולוקה בכשלים...

    חבריה של עמליה

    אביבית כהן
    א’ הכל התחיל משלט שגודלו 100X80 שנתלה בשמונה עשר ביולי באותה...

    שִׁיר אִינְדִּיאָנִי

    מיכאל רייך
    יֵשְׁנָם יָמִים שֶׁל צֵיד רוּחוֹת הַיַּעַר יֵשְׁנָם לֵילוֹת כְּסּוּפִים שֶׁל קֶסֶם...
    שינוי גודל גופן
    תצוגה קונטרסטית