close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • המומלצים של יולי 2019

    מערכת סלונט | המומלצים | התפרסם ב - 15.07.19

    “צ’יק ואני” | וולפגנג הרנדורף | תרגום: שירי שפירא | עם עובד | 2019

    רומן מרגש שכבש את לבבות הקוראים הצעירים הגרמנים בקיץ 2011, ותורגם לשפות רבות. הרומן מתאר חברוּת לא צפויה בין שני נערים שעולם שלם מפריד ביניהם: מייק, ילד שמנת רגיש, וצ’יק, בן מהגרים מוזנח ומופרע. צ’יק לא גנב את המכונית בקצה הרחוב, ומייק לא עזב את הבית בלי להודיע. הם פשוט שאלו רכב כדי לצאת למסע לכבוד חופשת הקיץ: לגלות את הדרך לחבל ולאכיה, לרמוס שדה שיבולים מתחת לגלגלים כדי לאיית את שמם בענק. מן הכביש המהיר היוצא מברלין עד ערבות פולין הנסתרות ישייטו השניים בלאדה מקרטעת, ייתקלו בנוודים ובהוגים, בצלפים מזדקנים ובנערות מסתוריות. הם ילמדו לשקר, לנווט, לקלל ולרוץ, למלא דלק, לברוח ממשטרת התנועה ולהחליף בין הדוושות. 


    “חיים חדשים” | שמעון רדליך | ידיעות ספרים | 2019

    תמר היא אחת מנשי התנ”ך שקולותיהן נישאים אלינו ממרחק אלפי השנים שחלפו, ומספרים על תעצומות הנפשסיפור חייו של ההיסטוריון שמעון רדליך קשור קשר הדוק לתולדות המדינה ולתהליכים שעיצבו את החברה הישראלית בראשית דרכה. הוא עלה לישראל מפולין בראשית שנות ה‑50 של המאה ה‑20 וחי תחילה בקיבוץ מרחביה ואחר כך בעפולה הסמוכה. התמחותו של רדליך בחקר מזרח אירופה ותולדות היהודים שם סייעה לו במידה רבה בכתיבתם של שני הספרים הראשונים בטרילוגיה על חייו. בחיים חדשים, הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה, רדליך מתמקד בחייו החדשים במדינה שזה מקרוב קמה. ואף על פי כן, זהו אינו ספר זיכרונות: רדליך כותב מנקודת מבט של חוקר, ולכן ממקם את הזיכרונות מתקופת קליטתו בחברה הישראלית המתהווה בתוך הֶקשר היסטורי.


    “לחיות ולמות בתל אביב” | שלמה זנד | ידיעות ספרים | 2019

    רומן הביכורים של פרופ’ שלמה זנד. פרופ’ יצחק ליטבק היה טיפוס יוצא דופן. מבריק ואמיץ, מסוגר ועקשן. לא היתה לו סבלנות לשטויות. כאשר מצאו אותו ללא רוח חיים במיטתו בביתו, הבחינו השוטרים בחפיסת סיגריות בצבעי אדום-לבן שהיתה מונחת ליד המיטה. פרופ’ ליטבק לא עישן מעולם. 20 שנה לאחר מכן מתמוטט ומת באופן חשוד מרצה צעיר ואהוב מאותה אוניברסיטה, ורשת סבוכה של תככים ואימה מתחילה להיחשף אט-אט בין מסדרונות הפקולטה, שנדמה שאין בה רגע דל. מה יש בו, בעולם של חוקרים ונחקרים שמזמן לתוכו תערובת נפיצה כל כך של דחפים וסודות? יחסים עוינים בין עמיתים, גילויי אדישות מקוממים, הערצה בלולה בפחד – גיבורי לחיות ולמות בתל אביב מפלסים את דרכם בין תאוות משולחות רסן לסייגים שאין להפר.


    “הדיירים של מונבלום” | אדוארד לואיס וולנט | ידיעות ספרים | 2019

    תרגום ראשון לעברית של אדוארד לואיס וולאנט, סופר יהודי אמריקאי שנפטר בגיל 36 בלבד. ניו יורק, סוף שנות החמישים. נורמן מונבלום, יהודי חולמני בן שלושים ושלוש, בזבז את כל כספי הירושה שלו על שנים רבות של לימודי סרק בשלל תחומים. בלית ברירה הוא מתחיל לעבוד כגובה שכר הדירה אצל אחיו איש הנדל”ן, שבבעלותו ארבעה בניינים מתפוררים במנהטן. בודד, מנותק מרגשותיו ואדיש לסביבותיו, הוא עובר מדירה לדירה ונחשף בעל כורחו לגלריית דמויות תיאטרליות, נוגעות ללב, מצחיקות ופיוטיות. הדיירים פותחים בפני מונבלום את סגור לבם ומכניסים אותו אל חייהם. אט-אט נקשרת נפשו בנפשותיהם, שריונו נסדק, והוא פותח בניסיון גרוטסקי אך הירואי לתיקון עולם.


    “לעולם אל תתן לי ללכת” | קאזואו אישיגורו | תרגום: אלינוער ברגר | הספריה החדשה | 2019

    רומן הנחשב לפסגת יצירתו של אישיגורו, הסופר הבריטי ממוצא יפני, חתן פרס נובל לספרות לשנת 2017. אישיגורו בודה כאן מציאות מקבילה, מעין אנגליה אלטרנטיבית, אשר בה, בתחילת שנות השישים, חוסלו הסרטן ומחלות הלב. על רקע זה הוא מספר סיפור אהבה מתמשך ושובר־לב בין שתי צעירות וצעיר, קשר שמוטל עליו צלו הכבד של מסלול חיים אשר שלביו, מטרתו וסופו קוּבּעוּ מראש, ללא מפלט. זהו רומאן רב־עוצמה ומרתק, עדין רגש, “המדויק והנוגע־ללב שבספריו” (‘האובזרוור’). הוא מסופר מפי המספרת שלו באוזני עמיתיה בסוף שנות התשעים של המאה העשרים, ולכן, בניגוד לטענה הנפוצה, אין בו שום דבר עתידני, וגם לא נבואות של מדע בדיוני.

    מערכת סלונט

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 1
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    רוֹמָא

    יהושע פרונט
     בַּעֲרֹב יָמַי לִפְגֹּשׁ אוֹתָךְ לָרִאשׁוֹנָה נִצֶּבֶת שָׁם בְּאֶמְצַע הַמַּגָּף אַלְפֵי שָׁנִים...

    שִׁיר

    יהודה ויצנברג ניב
    שִׁיר זֶה כְּמוֹ לַחְתֹּךְ חַלָּה לָרֹחַב וְלִרְאוֹת אֶת גִּידֵי הַלֶּחֶם נִזְרָקִים מִמּוּל...

    זִיהִית אֶת עַצְמֵךְ בַּמַּרְאָה

    נעמה שפירא
    זִיהִית אֶת עַצְמֵךְ בַּמַּרְאָה אָז אוּלַי אֶת בֶּאֱמֶת קַיֶּימֶת. יֵשׁ תְּעוּדַת...
    שינוי גודל גופן
    תצוגה קונטרסטית