אל תגעו בטקסט
על פי הפרסום במגזין הבידור האמריקאי "וראייטי", ההצגה "אל תגע בזמיר", בבימויו של אהרון סורקין ("הרשת החברתית", הסדרה "הבית הלבן") הפכה להצגה הקופתית ביותר בשבוע הראשון להצגתה, מבין אלה שהועלו אי פעם בברודוויי. בכך היא דחקה מהטבלה את הדרמה על לינדון ג'ונסון "כל הדרך", שכתב בריאן קרנסטון, כוכבה של "שובר שורות", שהגיעה לשיא של הכנסות ביוני 2014.
אך בדרכה לברודוויי נתקלה ההצגה בהתנגדות לא צפויה: יורשיה של הרפר לי, מחברת הרומן, שהלכה לעולמה בשנה שעברה, הגישו תביעה נגד צוות ההפקה של ההצגה על כך שנהגו חופש אמנותי גדול מדי עם הטקסט של לי (כך למשל, בגרסה המוקדמת יותר של ההצגה, נראה אטיקוס פינץ' – כאן בגילומו של ג'ף דניאלס – שותה וויסקי ומקלל). שני הצדדים הגיעו לפשרה, לפיה כמה מהקללות הוסרו, ולעומת זאת הורחב משמעותית התפקיד של קליפורניה, המשרתת של פינץ'.
עבור סורקין המשימה הייתה עוד יותר קשה: לא רק שהוא היה צריך למצוא את דרכו בכל העסק הזה של דיונים משפטיים, הוא היה צריך להתמודד עם המורשת של הסרט האהוב מ-1962 בכיכובו של גרגורי פק בתפקיד אטיקוס פינץ'. ודומה שהוא הצליח לעשות זאת לא רק מבחינה מסחרית, כי הביקורות שפעו מחמאות על ההצגה. מרילין סטאסיו מ"וראייטי" כתבה שמדובר ב"עיבוד אפקטיבי" ושיבחה מאוד את עבודתו "העוצמתית והנחושה של דניאלס", ואילו "הניו יורקס טיימז" כינה את ההצגה "יפה ואלגנטית".
תגובות