close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • הילה בלום זכתה בפרס ספיר

    מערכת סלונט | חדשות תרבות | התפרסם ב - 07.01.22

    הסופרת הילה בלום זכתה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2021 על ספרה "איך לאהוב את בתך" (כנרת זמורה-דביר).


    הילה בלום, כלת פרס ספיר לשנת 2021, תקבל מענק על סך 150 אלף ש"ח וספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת על-פי בחירתה. 

    בנימוקי ועדת השיפוט, בראשותו של גיורא רום, נכתב כי "הספר 'איך לאהוב את בתך', נפתח באישה המתבוננת בסתר דרך החלון במשפחת בתה לאחר שנים של נתק ומעמיד גם את קוראיו וקוראותיו כמו מאחורי החלון המשפחתי, מאחורי הזגוגית, שעל סיפה, כמאמר המשורר, 'הרעש נפרד מן האור'. בכתיבה מאופקת, מדויקת, רגישה וללא פאתוס, נמסרת בספר נקודת מבט המקוטבת בין מרחק לבין קרבה."

    עוד נכתב בנימוקי השופטים כי "פסקותיו ופרקיו הקצרים של הספר הם רבי עוצמה ומציגים מבט רענן ואמיץ באמהות ובקשר בת ואם. הילה בלום מספרת, תוך שימוש במקורות ספרותיים נשיים חזקים, על שושלת נשית, על אהבה ועל מכאוביה ועל סימני הבניה וההרס, שלא ניתן להפריד ביניהם, וכל זאת בכתיבה מזוקקת, מיומנת וחדשנית."

    בלום נולדה ב-1969 בירושלים, שירתה ככתבת בעיתון "במחנה" ולמדה ספרות אנגלית באוניברסיטה העברית. עבדה כעיתונאית ברשת "ידיעות תקשורת", בעיקר ב"עיתון ירושלים", שם פרסמה כתבות וטורים אישיים. כתבה ביקורת ספרות ב"ידיעות אחרונות". עברה לעבוד כעורכת ספרות מקור בהוצאת זמורה ביתן. ערכה את ספריהם של אתגר קרת, אמיר גוטפרוינד, אשכול נבו, יגאל שוורץ ועוד. כיום היא עורכת סיפורת בהוצאה זו ובהוצאות אחרות. "איך לאהוב את בתך" הוא ספרה השני, לאחר "הביקור" (2011).

    הסופרת רומית סמסון זכתה בפרס ספר הביכורים של פרס ספיר לשנת 2021 על ספרה "המטבח האחורי" (עם עובד). בנימוקי הוועדה נכתב: "מבעד לאובססיה הישראלית לנדל"ן ותככי השלטון המוניציפלי, פורשת רומית סמסון את סיפורה של עיר כל ישראלית קטנה על חוף הים, ומתארת את הנפשות הרבות המתגוררות ופועלות בה. הכתיבה הקולחת של הסופרת מלהטת בפערים בין הציבורי לנסתר, עוברת בטבעיות מדרמה משפטית לסיטואציות מלאות הומור, ונעה בין סודות אינטימיים לסבך הבירוקרטיה ועננת הבחירות המקומיות המתקרבות המרחפות מעל התקדמות הסיפור."

    עוד נכתב כי "עושר הדמויות מוצאות את מקומן במבנה עלילתי הדוק של רומן הביכורים הבשל של סמסון ושם דבר אנושי לא זר לגיבוריה: תאוות בצע, כוח, אינטרסים, תשוקות ויצרים אפלים- אך היא מאירה אותם בבינת לב אמפתית, בתיאורי אישיות עגולים שלא נכנעים להבחנה הפשטנית בין טוב לרע."

    בעקבות ההכרזה, מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ומזוכה פרס הביכורים, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. שאר הספרים ב"רשימה הקצרה" הם "הלשון נושלה" של שמעון אדף (פרדס הוצאה לאור), "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" של יניב איצקוביץ' (כתר), "תחנות ביניים" של בוריס זיידמן (פרדס הוצאה לאור) ו"אמונה" של דרור משעני (אחוזת בית).

    שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר במהלך הטקס: "ברכות לזוכים ולזוכות בפרס ספיר לספרות עברית. על אף האתגרים בעולם הספרות בשנה האחרונה ובכלל, הספרות הישראלית ממשיכה להוציא מתוכה יבול ספרותי נהדר. המילים והמשפטים שלכם יוצרים עולם שלם, על המורכבות, הרגישות והאנושיות שבו. תודה מיוחדת למפעל הפיס אשר ממשיך להעמיד את הספרות הישראלית, את הסופרות והסופרים שלנו על מרכז הבמה הישראלית."

    מערכת סלונט

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    ארבעה, ארבעה ירחים / קידת המלכה שהיא למעשה בת של זונה

    אושרת יגיל
    ארבעה, ארבעה ירחים אֲוִיר, אֲוִיר, לָקַחְתִּי לְרֵאוֹתַי. חָשַׁבְתִּי, הִתְבּוֹנַנְתִּי וְרָאִיתִי מוּלִי...

    "הו ארצי היפה והאבודה"

    עמוס נבון
    האירוע הדרמטי סביב שירת העבדים העברים מתוך האופרה "נבוקו" מאת ורדי....

    ספרות ישראלית זה לא מצחיק!

    מערכת סלונט
    לאחר שקראתם את כל הספרים על השואה, על הסכסוך היהודי-ערבי, על...
    דילוג לתוכן