כַּמָּה / חָלָל
כַּמָּה
כַּמָּה שִׂנְאָה וְכַמָּה אָהֲבָה הֵכִיל לִבּוֹ אוֹתוֹ רֶגַע
אֵיךְ לֹא נִשְׁבַּר
בְּטֶרֶם מָצָא אֶת קוֹלוֹ לוֹמַר:
אֲנִי
יוֹסֵף
אֲחִיכֶם
חָלָל
אֵיזוֹ בְּגִידָה הִכְאִיבָה יוֹתֵר, אוּרִיָּה,
בְּגִידַת הָאִשָּׁה שֶׁאָהַבְתָּ
אוֹ בְּגִידַת הַמֶּלֶךְ הַנֶּעֱרָץ
מִי תָּקַע אֶת הַסַּכִּין
וּמִי סוֹבֵב אוֹתָהּ
וְהַאִם בְּהֶרֶף הָעַיִן
לִפְנֵי מוֹתְךָ
הֵבַנְתָּ עַל מָה
נָפַלְתָּ בַּמִּלְחָמָה
השירים מראים יכולת מופלאה להכיל בשורות ספורות תכנים קשים ומלאי רגש.
בשני השירים מהדהדת הבגידה באושיות קיומם של גיבורי השיר.
האחד שרד והיה לאיש גדול וחשוב בנכר ואילו השני נבגד בשליחות מלכו חומד אשת חיקו.. אל מותו.
יוסף נוהג בנדיבות עצומה ובכוחות נפש עצומים כובש את כעסו ורגשי הנקם.
אוריה צועד למותו כנתין שפל רוח ומותיר את בת שבע למלכו הנערץ.
מאד אוהבת את כתיבתך.
שיריך מדברים אל הלב, שהרי זו הצגה מרשימה בהיבט השירי של עברנו המשותף.
תודה רבה מיקי. מאד אוהבת את קריאתך הקשובה!
המון תודה יהודה. שמחה שאנחנו "שכנים, כאן באתר.
שירים כאשר אהבתי, מדרשים לספורי המקרא המקצרים, כאילו אומרים לקוראים – הבינו בעצמכם. זו גדולתו של הקיצור המקראי, שהוא נותן לנו את האפשרות לספר כיצד אנו מבינים. סיפרת בשני שירייך אלה את תחושותיך שלך בתוך הסיפור.
תודה רבה נורית. מעריכה מאד את תגובתך, שהרי מי כמוך מצוי במקרא ומשוררת בפני עצמך.
שני השירים הקצרים האלו חזקים כל כך חדים כל כך ורגישים כל כך! דקות ההבנה, הנוגעת בעיקר האומרת הרבה על עולם פנימי בכל כך מעט מילים. תודה
תודה רבה לך, אלישבע, על קריאה מפרגנת!
שני שירייך הקצרים,התמציתיים, מחלצים שני רגעים סיפוריים מהמקרא, שמובאים שם בצורה עובדתית,והופכים אותם לסוגיה רגשית.
הם מאתגרים את הקורא לדמיין מה חש גיבור הסיפור באותה נקודת זמן. תוך שהם מנתקים אותו מהעלילה של הסיפור עצמו, וגורמים לו להרהר בינו לבינו על גיבורי הסיפור כנפשות פועלות, עם עולם פנימי.
מודה שההיבט הזה נעלם מעיני עד לפני קריאת שני השירים הללו.
היו אלו עבורי שני סיפורים שמעלים דילמות מוסריות,אך הרובד הרגשי של הגיבורים לא העסיק אותי כלל.
תודה.
תודה רבה אילנה. שימחת אותי מאד בדברייך!