close light box
שלום!
התחברות עם מייל
התחברות פייסבוק
  • הוצאת טוטם
  • אודות סלונט
  • המומלצים של מאי 2020

    מערכת סלונט | המומלצים | התפרסם ב - 18.05.20

    “שיעורים בהתפרקות” | יזהר הר־לב | כנרת זמורה דביר | 2020

    קצת לאחר שאביהם נפטר, זוהר, נטע וסאדיק נדהמים לגלות שהוא ממשיך ליצור עמם קשר באמצעות סרטונים שצילם מבעוד מועד. את בנו הבכור סאדיק, מדריך יוגה מתוסכל מפרדס חנה, שולח האב ללונדון במטרה לפגוש את ממציא האינטרנט סר טים ברנרס לי ולבקש ממנו להכיר בתרומתו להמצאה. על זהר, בנו האמצעי, סוחר מניות נהנתן שבן זוגו מתעקש שיאמצו ילד ומשבש את חייהם, הוא מטיל לארגן תערוכה לציוריו הגולמניים. ומהבת הצעירה והיפה נטע, שנתונה במירוץ חסר סיכוי אחר נעורי נצח, הוא מבקש להוציא לאור את ספרו הפילוסופי. נוסף על המשימות שמוטלות עליהם, מתמודדים השלושה גם עם אימם הדומיננטית בעלת השקפת העולם הקודרת ועם צל זיכרונו של אח קטן, שחר, שנולד עם פרגוריה; תסמונת נדירה הגורמת להזדקנות מואצת. דווקא כשהדרכים להגשמת משאלותיו של האב מובילות למבוי סתום או משתבשות בגדול, מוצאים לעצמם השלושה גאולות קטנות. שיעורים בהתפרקות הוא יצירה המאוזנת, מעשה לוליין מיומן, על הקו הדק עד בלתי נתפס שבין המוות לנצח, בין ההומור לצער העולם, בין הכאב לחסד. זהו רומן וירטואוזי רב־מעוף על הדברים שמפרקים משפחות ומרכיבים אהבה, על זמן, על מדוזות, על שליטה מול אשליה ועל רוח מול חומר.

    לעמוד הספר


    “לא הכול בר חלוף” | מדלן טיין | תרגום: אברהם יבין | עם עובד | 2020

    “טנקים נכנסו לכיכר, חוללו רטט ממוטט. האנשים סביבה התחילו לצרוח ואיי־מינג פנתה לאחור וראתה את המקום שאלת הדמוקרטיה עמדה שם. הפסל היה קל, כמעט עשוי אוויר. לצבא לא היו נחוצים טנקים, חשבה בקהות, כדי להפיל אותו. יכלו לעשות זאת בידיהם.” אהבה גדולה עומדת למבחן כאשר המשטר הסיני גוזר על זוג אוהבים מאסר בשני קצות הארץ; אהבתה של בִתם ג’ולי לכינור היא הדבר היחיד השומר עליה; ואילו דודנהּ דרור שורף את כל יצירותיו כדי לחמוק מעונש על בגידה ומגלה שאהבתו ליצירה חזקה ממנו. מחירה הנפשי של מהפכת התרבות הסינית מתואר ברגישות יוצאת דופן בידי האמן של מדלן טיין. בספרה “לא הכול בר חלוף” היא שואלת מהו מקומן של האהבה והיצירה בימי מאבק אזרחי ומצליחה לעורר בקורא את ההרגשה המתוארת במילה הסינית Ku Le: מצב של אושר גדול מהול בצער עמוק. תרגומו האחרון של אברהם יבין.

    לעמוד הספר


    “נכון – כתב עת לאוטופיה ולדיסטופיה בספרות” | עורך: אורציון ברתנא | גיליון 4 | מאי 2020

    ספרות הדמיון היוצר, רגשית והגותית, שהיא ספרות העל-מציאותי היא עיקר הספרות בתקופה שלנו. המחשבה האנושית הגדולה נמצאת בה. מאין באנו, מי אנו, לאן אנחנו הולכים – אלה שאלות יסוד שבעיקר היא, אולי רק היא, עוסקת בהן בספרות זמננו. כתב-העת “נכון” הוקם מתוך המחשבה כי אין עד כה מרכז בספרות הישראלית שישים לעצמו מטרה לפרסם ספרות עכשווית זו, וגם לעיין בה ולהעריך אותה. “נכון”, כתב-עת ספרותי ייחודי בנוף התרבות הישראלית, הוקם כדי לעשות זאת. בגיליון הנוכחי, הרביעי במספר, מופיעים סיפורי מד”ב מקוריים (מאת ירון אביטוב, יאיר בן־חיים, אורציון ברתנא, ברק ברתנא, עומר ויסמן, יובל ליבליך, אביבית משמרי ועמיחי שלו), סיפורים מתורגמים (מאת ג’ון רונלד רעואל טולקין ופריץ לייבר), קטע של רומן מאת האחים היהודיים ארקדי ובוריס סטרוגצקי, שירים (מאת חגית בת אליעזר, יהודה לייב ויטלזון, בועז טרסי, תמי כ”ץ לוריא, רזיה מזרחי, יהודה ניב, רוני סומק, גיא פינקלשטיין, רחל קרון, שמעון רוזנברג ונועה שקרג’י), ומאמרים (מאת אלי אשד, וועלוול טשרנין, רן יגיל, שמעון לוי, צדוק עלון וזיוה פלדמן).

    לרכישת הגיליון, ניתן לפנות במייל לכתובת bartana@ariel.ac.il


    “המידות הקטנות” | נטליה גינצבורג | תרגום: יונתן פיין | תשע נשמות | 2019

    “המידות הקטנות” הוא הזמנה לשיחה אינטימית ונינוחה עם מארחת בלתי נשכחת. במגוון של נושאים, מחינוך ילדים למקצוע הכתיבה ומכפרים בדרום איטליה לפונדקי דרכים מחוץ ללונדון, מציגה גינצבורג דעות מקוריות שמקדימות את זמנן ומאירות מחדש את זמננו. ואולם גינצבורג, גם בכתיבתה הביוגרפית והמסאית, תמיד מספרת סיפור. הסיפורים נבנים מחוויות וחפצים יום-יומיים – נעליים בלויות, קציצות בקר, ילדוּת, שתיקה – כל דבר נמלא משמעות חדשה. השיחה מתלהטת בן-רגע; המארחת אינה נרתעת מחשיפה של מלוא פגיעותה – ואגב כך חשיפה של מלוא פגיעוּתנו – כשהיא מאירה את הגיחוך והתבוסה, אבל גם את העוז והיופי הכרוכים בקשרינו האנושיים. גינצבורג נותרת “נאמנה לעצמה מאי-פעם”, כפי שכותב איטלו קאלווינו, שערך את הספר והגדירו כספרה הטוב ביותר. היא מגנה את מידות המוסר הקטנות, וקוראת לנו לחנך ולהתחנך על פי ערכים נעלים. “כשכותבים סיפור,” היא מדריכה אותנו, “צריך לזרוק פנימה את כל הטוב והיפה שיש לנו להציע, שראינו ושחווינו, שאספנו במרוצת החיים.” בספר קטן-גדול זה שאתם אוחזים בידיכם, מממשת הסופרת את העצות שהיא משיאה בחן ובעוצמה, ומשתפת אותנו בחיים הירואיים, מוכרים ואנושיים בה במידה.

    לעמוד הספר


    “דברים נעלמים” | נועה גוטר שגיא | עם עובד | 2020

    יום שישי אחר הצהריים, ומיכה נוהג מהקריות לתל אביב. פתאום נפתחת הדלת, ואל הרכב מתפרץ צעיר חמוש באקדח. הוא חוטף אותו אל יעד לא ידוע. רגעי האימה והפחד הופכים במהירות לניסיון קדחתני של מיכה ושל הקורא לפענח ולהבין מה האיש הזר הזה רוצה ממנו, לאן הוא חוטף אותו ומה יעשה בו. זהו לא ספר מתח, אף שיש בו מתח רב. זהו ספר מסע מרתק, צלול ונוגע. מסע פנימה־איש איש אל עצמו, ומסע החוצה – אל הקשר המתפתח בין שני הגברים ברכב. שתי נשים מצטרפות לסיפור בהמשך הדרך, וכל אחת בקולה הייחודי מאפשרת לקורא היכרות עמוקה וקרובה עם הנפשות הקשורות בדרמה הזאת, שהכתה גלים בכל המעורבים גם שנים הרבה לאחר שהסתיימה הנסיעה. כך, לאט־לאט מתפענחת לבסוף הנסיעה עד תומה, עד סופה המפתיע, המטלטל.

    לעמוד הספר

    מערכת סלונט

    מה דעתכם?

    • 0
    • 0
    • 0
    • 0
    • 0

    תגובות


    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    כתבות נקראות

    מַסֶּכֶת אָבוֹת

    איריס שגב
    “הַשְּׁקִיפָה מִמְּרוֹם קָדְשְׁךָ” שָׂרָה יָלְדָה בַּת מִצְוָהעֲטוּפָה בְּסָּדִין לְדַמּוֹתאֶת מַרְאֵה הַכֹּהֵן...

    אדוני השר

    שי מרקוביץ'
     מכתב של ג’.ר. טולקין מוצע למכירה במחיר התחלתי של 48 אלף...

    אֵשׁ זָרָה

    אפרת קוזין
    שְׁנֵי נֵרוֹת קֹדֶשׁ בָּעֲרוּ אָז בְעֵינֶיךָ בְּלֵיל חֹרֶף אֶחָד וּמִתּוֹכָן קָרָאתָ:...
    שינוי גודל גופן
    תצוגה קונטרסטית